Kas rasked kaalud poletavad rasva,

Mida nälgiv ainevahetus kõige rohkem vajab? Tegelikkus: Ei tee. Kui treenides ei nähta tulemusi piisavalt kiiresti, siis tihtipeale tõstetakse treeningkoormust ning ei anta kehale aega treeningujärgseks taastumiseks. Ning küpsetistes tuleks kasutada magustajad, millel on võimalikult madal glükeemiline koormus. Paljudele seostub kaalulangetusega kohe süsivesikutevaene dieet.

Energiat nõuab ka muude organite tegevus ja kas või juuste kasv.

Mida pead tegema, et rasva põletada? 🔥🔥🔥🔥 – Erik Orgu blogi

Energia kulutamist nendele tähtsatele funktsioonidele nimetatakse põhiainevahetuseks. Sellest vähem ei tohiks päeva jooksul energiat tarvitada. Lisaks kulub energiat meie igapäevastele tegevustele: hambapesu, söögi valmistamine, jalutamine jne. Seega kokku on ühe keskmise istuva eluviisiga naisterahva päevane energiatarvidus umbes kcal, mehel kcal.

Site wide poll

Täpne vajadus sõltub muidugi kaalust, vanusest, soost, geenidest, füüsilisest aktiivsusest. Sageli juhtub aga, et saleneda soovija tarbib päeva jooksul vaid kcal ehk peaaegu poole vähem oma põhiainevahetusest, kuid ometi on kehakaaluga kimpus. Kahjuks või õnneks on organism tark. Keha ei tea, et sa üritad kehakaalu vähendada, vaid näeb, et sa ei varusta teda piisava toiduga ning võtab kaitseseisundi.

Ta üritab kaalu langetamise võimalikult raskeks muuta, et hoida sind suremise eest.

Account Options

Mis siis täpsemalt juhtub, kui süüa keha vajadustest tunduvalt vähem? Lihased lähevad, rasv jääb Esialgu kehakaal tõepoolest langeb, kuid nii suure energiapuudujäägi korral hakkavad ainevahetusmustrid ajapikku kohanema ning see muudab kehakaalu langetamise keerulisemaks. See mitte ainult kas rasked kaalud poletavad rasva tee meie põhiainevahetust aeglasemaks, vaid muudab ka füüsiliselt vähem aktiivseks.

Kehaline aktiivsus võib energia säästmiseks väheneda pisikeste asjade arvelt venitamine, hüplemineilma et me ise sellest arugi saaksime.

Lisaks võivad kaasneda mitmed tervisehädad. Näiteks menstruatsioon lakkab või muutub ebaregulaarseks. Liiga vähene söömine ei tekita organismis vajadust põletada rasva, vaid aeglustab ainevahetust ja hoiab keharasva hoopis kinni.

kas rasked kaalud poletavad rasva

Põhjus on väga lihtne. Mida nälgiv ainevahetus kõige rohkem vajab?

Kuidas põletada rohkem rasva? - Paljas Porgand

Tema tahab kriisiolukorras kasutada kõige paremat salvestatud energiat. Parim energiavaru on aga just keharasv. Kas ainevahetus tahab keharasva kulutada, kui ta arvab, et me nälgime? Ei taha, seda tuleb hoida kõige mustemateks päevadeks.

Kaalu langetamine - Tervisekool

Mis oleks aga vähem vajalik, kuid samuti sobilik energiaallikas? Lihased, mis kulutavad niigi vähest energiat. Vajaliku energia tootmiseks hakkab organism seega lihaskiude kasutama.

Rasvavarud võetakse appi alles viimases hädas. Seda eriti juhul, kui ei tehta lihastreeningut ega tarbita piisavas koguses valku. Vähenev lihasmass viib pikas plaanis hoopis kaalutõusuni, kuna lihased on need, mis aitavad efektiivsemalt tarbitavat energiat kulutada. Niipea kui lõpetame nälgimise ja asume sööma samu portsjoneid nagu vanasti, võtame vähenenud lihasmassi ja aeglustunud ainevahetuse tõttu jälle hoogsalt juurde.

Hormoonide mäng Aafrika nälgivad elanikud või anorektikud on näide sellest, et pidevalt alatoitudes me tahes-tahtmata siiski kaotame kaalu. Miks ei toimi see aga keskmise ülekaalulise inimese puhul? Dieetide pidamine ehk teatud piirangutega toitumisrežiimi järgimine lõpeb enamasti siiski vanade toitumisharjumuste juurde naasmise või näiteks märkamatu patustamisega.

Väga vähene toitainete tarbimine tekitab meie kehas stressi, mis tõstab stressihormooni ehk kortisooli taset. Kortisool muudab uinumise raskemaks, suurendab lihasmassi lagundamist ning kasvatab isu süsivesikuterikaste toitude järele.

Samal ajal langeb leptiini tase. Leptiin on meie rasvarakkudes sünteesitav hormoon, mis surub maha söögiisu tekke. Selle taseme langedes saab aju signaali, et vaja on rohkem energiat tarbida, ja söögiisu suureneb.

Eri hormoonide toimel löövad välja meie salakavalad isud.

Marwa lo

Kaua sa ikka suudad nälgida, mingil hetkel lööb ellujäämisinstinkt lihtsalt välja. Seega, nn kaaluplatoos ei ole süüdi mitte ainult aeglane ainevahetus, vaid ka õhtused nõrkushetked või puhkepäevade rammusad petupäevad, mis tihtilugu jäävad meile endile täiesti märkamatuks ehk me ei taha neid tunnistada. Õhtuse veini ja snäkkidega võib paari päeva jooksul piinlikult täpselt hoitud kilokalorist saada uskumatud kilokalorit.

Pikka aega näljas olnud keha oleks rumal, kui ta võimalust ära ei kasutaks ja järgmiste näljapäevade jaoks reserve ei täiendaks. Energiahulka piirates väheneb adipotsüütide ehk rasvarakkude suurus, mitte nende arv, ning nende võime keharasva salvestada jääb samaks. Nõrkushetkedel, kui süüakse rohkem, saavad nemad üleliigse energia kohe salvestada.

Sellele järgneb loomulikult järjekordne kehakaalu kosumine.

  • Vahel tekib rasvapõletuse pikal teekonnal tunne, et kõige lihtsam viis kaalu langetada, on lõigata oluliselt väiksemaks oma päevast kalorite hulka, lootuses, et vähem toitu tähendab kiiremat rasvakaotust.
  • Müüdid toitumise kohta | Tervisliku toitumise informatsioon
  • Kaalulangus randomiseeritud kohtuprotsess
  • Kui sööd nii, et kehakaal tiksub pidevalt tõusujoones, sisaldab sinu toit tõenäoliselt liiga palju süsivesikuid ja soola.
  • Kuidas kutsika rasva eemaldada
  • Autor: Annely Soots arst, psühholoog ja funktsionaalse toitumise terapeut
  • Banaani kasu kaalulangus

Nälgida elu lõpuni? Suureks probleemiks on toidud, mida me tühja kõhuga kõige meelsamini valida armastame. Vere suhkrutase on madal ning enesetunde parandamiseks on vaja seda kiiresti tõsta.

Suure glükeemilise indeksiga süsivesikuid nt šokolaad, saiakesed, limonaad ja transrasvhappeid sisaldavad toidud annavad vere suhkrutaset tõstes energiat ning pakuvad enamasti kõige kiiremini rahuldust. Samas on need toidud väikese kvaliteedi ja toiteväärtusega. See viib kergesti ülesöömishoogudeni ning madalakvaliteedilisest toidust tekkivad jääkained kuhjuvad rasvarakkudes.

kas rasked kaalud poletavad rasva

Parem on õppida n-ö normaalselt toituma, et ei oleks mingeid dieete üldse vajagi. Tervislikuks kaalulangetamiseks piisab kilokalorilisest energiadefitsiidist. Normaalne toitumine aitab kehale tagada vajalikud toitained, hoiab ainevahetuse aktiivsema, säilitab paremini lihasmassi ning ohjeldamatud söömahood jäävad ära.

#1 Söö piisavalt!

Kõige värskemad Liigume uudised otse sinu postkasti Selleks, et ilma ekstreemsete dieetideta kaalu langetada, tuleks kas rasked kaalud poletavad rasva oma elustiili. Lisaks toitumisharjumuste korrigeerimisele lisa oma päevaplaani ka füüsiline koormus. Mõtle, kas praeguse toitumisviisiga suudaksid elu lõpuni vastu pidada. Loomulikult nõuab igasugune muutus alguses pingutust, kuid edaspidi on seda lihtsam.

Sarnased artiklid

Kui tundub, et ise ei saa hakkama, võid nõu küsida mõnelt toitumisnõustajalt. Söö targalt! Kui kahtlustad, et sööd liiga vähe: 1.

Selgita välja oma igapäevane tegelik energiakulu ja tarbimisvajadus. Selleks võid kasutada mõnd internetipõhist toitumisprogrammi või otsida abi toitumisnõustajalt. Kehakaalu alandamiseks võiks päevane energiapuudujääk olla maksimaalselt kcal. Alusta sammhaaval. Suuremate koguste söömine võib olla harjumatu ja tekitada ebamugavustunnet. Kui sa oled siiani harjunud väga väikesi koguseid sööma, hakka oma päevast energiatarbimist tasapisi paarisaja kilokalori kaupa suurendama.

Seeläbi annad oma kehale ja isudele aega kohaneda. Vali kvaliteetne ja puhas toit.

kas rasked kaalud poletavad rasva

Rohkem söömine ei tähenda seda, et võid nüüd ühe portsu asemel kaks portsu friikartuleid süüa. Energiahulka tuleks kasvatada kvaliteetse toiduga: täisteratooted, puuvili, pähklid, avokaado, kala jm. Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi